A Pekingi Repülőtér

Új terminált világít meg 70 ezer THORN lámpatest! Minden repülőtér megbízik a világításban. Ugyan mindig is kihangsúlyozták az építészeti jellegzetességeit, a gondoskodó pihentetést, az utasok és a személyzet számára fenntartható fejlődést, és az áru- és csomagküldő kapacitását.

A Thorn-nak nagyon hosszú történelme van már a világ főbb repülőtéri projektjeiben, de sehol sincs egy olyan vállalat, akinek képességei ilyen tisztán mutatták meg, hogy teljes világítási megoldásokat képes szállítani. Ilyen például a Pekingi 2008-as olimpia keretében a monumentális méretű nemzetközi 3-as terminál épülete. Az egész egy új kapu lesz Kínába, egy majdnem 3,5 km hosszú és 800 méter széles hatalmas reptéri várócsarnokkal, ami egyben a világ legnagyobb fedett szerkezete.

Teljesítmény

Kb. 70 ezer lámpatest lett leszállítva a terminálhoz, és az azt körülvevő közlekedési csomópontokhoz, centrumokhoz. Ennek megfelelően a megdöbbentően nagy területeken a világítástechnikai terveknek megfelelően kétféle célja van a világításnak: nem csak elegendő megvilágítást kell biztosítani az adott feladathoz, hanem káprázás mentesnek is kell lennie - ennélfogva csökkenti a szem fáradtságát, erőlködését, és növeli a személyzet teljesítményét és motivációját. 

Hatékonyság 

A világítás úgy lett megtervezve, hogy alacsony költséggel lehessen üzemeltetni, kevés karbantartással és a gyakorlatban bevált teljesítményekkel. Sok lámpatestet, amelyet a főbb gyalogos közlekedési utakon helyeztek el, forgatható felszerelésű tartóra helyeztek el a könnyebb hozzáférhetőség érdekében.

Kényelem

A terminál tervezője, Lord Foster, a minőséget helyezte előtérbe, a terekben és a világításokban is, így létrehozott egy könnyed üvegből és acélból álló struktúrát, amely jól kivehetően kínai alakzatokból és színekből áll. A folyamatosan felfelé ívelő tetőszerkezet hűen tükrözi a repülés érzését éppúgy, mint egy sárkány, kiegészítve háromszögletű tetőablakokkal, amelyek mérlegre emlékeztetnek. A világítási jelenetek olyan légkört hoznak létre, amelyek grandiózusak és meghittek is egyszerre. Ezt a színek fokozásával érték el, pl. a belépő utasok először karmazsinvörös fénnyel találkoznak, emlékeztetve őket a jó szerencsére és boldogságra, bentebb azonban már aranyszínt alkalmaztak, ami a földdel és a nyugalommal van kapcsolatban.
A felhasznált világításban együttműködött a vakmerő vállalkozás tervező és mérnöki csapata, amely a holland reptér, az NACO tervezőiből, az ARUP és a Kínai Építészeti Intézményből állt.