Csak néhány projektnél volt eddig több feladat (igény), amely egy világítástechnikai vállalat szaktudását és termékválasztékát ennyire felölelte, mint egy 21. századi repülőtér, amely évi 30 millió utast fog majd ellátni.
Felül a 4 szintes központi terminál épület , amely egy 4,3 billió Fontos komplexum, két alsó, műholdas építményből áll (ebből a második csak 2010-ben lesz befejezve). Szintén itt lesz egy új légi közlekedési irányítótorony, továbbá a kapcsolódó 3800 férőhelyes többszintes parkoló helyiség, 6 különálló vasúti peron, 112 üzlethelyiség, egy 600 férőhelyes szálloda, egy energiaellátó központ, és egy új felhajtó, amely az M25-ös autópályára vezet.
Az 50 futball-pályányi 5-ös terminálnak a hét minden napján, napi 24 órában kell működnie.
Az egész egy igazán testre szabott feladat a THORN-nak: a rendelésre készített megoldásoktól kezdve a normál termékek módosításáig, vagy a teljesen új termékek gyártásától a többszintes parkoló védett lámpatestekig, továbbá a Menlo Circular lámpatestek beépítéséig, amelyet a fehér mennyezeti lemezek közé szerelnek az útlevél ellenőrző területeken.
A hatékony működés alapvetően fontos kapcsolatban van a természetes napfénnyel, ennélfogva alacsony fogyasztású lámpatesteket használnak mindenütt, és a többségükben DALI előtéteket alkalmaztak. Ezek kapcsolatban vannak a megvilágítás érzékelőkkel, jelenlét érzékelőkkel és időzítőkkel, hogy automatikusan szabályozza a világítást vagy kikapcsolja azt, ha nincs rá szükség.
A BAA meghatározta a funkcionális világítás szükségességét, a jó megvilágítás igényét, ugyanakkor az épület építészeti jellegzetességeinek kihangsúlyozását. A tágas terminál épületben például speciális, három fejjel ellátott tetővilágító egységeket szerelték fel. Egy 35 W-os fémhalogén spot lámpatest, melyet ellenzővel szereltek fel, világítja meg a boltozatos tetőszerkezet mestergerendáját. Az utazóközönség nagy területeit 250W-os fémhalogén körszimmetrikus lámpatestek =( függesztett mélysugárzók) direkt fénnyel világítják meg. A 42W-os kompakt fénycsöves lámpatestek gondoskodnak a vészvilágításról.
Azokon a területeken, ahol a természetes fény már korlátozott, - mint például a földalatti állomások peronjain – kék fény a hangsúlyos világítás. (35W-os Titus lámpatesttel)